Potentiële kandidaten zullen tijdens hun sollicitatieproces de website van de werkgever bezoeken. Soms is er zelfs een aparte recruitment site, de zogenaamde "werken bij - site", beschikbaar. De recruitment site of het onderdeel van uw website aangaande werken bij uw bedrijf, vormt dus een belangrijke stap in het beslissingsproces van een kandidaat. Bijkomend is het medium om uw werkgeversimago naar buiten te brengen.

Het is daarom van belang dat u de juiste informatie op een aansprekende en gebruiksvriendelijke manier presenteert. Bijkomend is de vindbaarheid van de informatie of uw (recruitment) site een belangrijk aspect.

De recruitment site scan biedt u richting bij het bouwen, onderhouden en aanpassen van uw (recruitment) site.

Wat houdt de recruitment site scan in ?

Uw website wordt beoordeeld op een aantal hoofddimensies. Onder andere:

1) Vindbaarheid van de website en/of het onderdeel op de website

2) Afstemming van de informatie op de doelgroep(en)

3) Accuraatheid en volledigheid van de informatie

Op basis van de vaststellingen wordt u een advies ter verbetering opgesteld. Bij de aanbevelingen geven wij aan hoe wij de site zouden (ver)bouwen op basis van uw uitgangssituatie en de kennis over uw doelgroep.

In de vervolgfase kan alfa marktonderzoek middels Google Analytics analyses uitvoeren die u meer inzicht geven op diverse aspecten. Bijvoorbeeld

- verbeteringen die doorgevoerd kunnen worden op het vlak van referral sites

- een indicatie van uw blinde vlekken aangaande naamsbekendheid van uw site cq bedrijf

- aantrekkelijkheid van de informatie op uw pagina's

- benchmarking andere recruitmentsites

- ...