De recruitment campaign scan is speciaal ontwikkeld voor het evalueren en testen van recruitmentcampagnes. Door uw recruitmentcampagnes eerst te testen en eventueel aan te passen, vergroot u het succes van uw campagne.

Een recruitmentcampagne kan één personeelsadvertentie zijn of zelfs een volledigmediaplan met tv- en radio reclame. In elk geval heeft u geinvesteerd in de ontwikkeling van deze tools en zijn mediakosten inherent. Middels de recruitment campaign scan kunt u de ROI van uw investering verhogen.

De scan is een beoordeling van uw (nieuwe) recruitmentcampagne door de beoogde doelgroep of door een expert ter zake. U bepaalt zelf de diepte van beoordeling.

De scan beantwoordt twee fundamentele vragen

a) sluit de boodschap goed aan bij mijn doelgroep? Is hij aantrekkelijk voor mijn doelgroep?

b) sluit de boodschap goed aan bij wie ik ben als werkgever? Vormt het een meerwaarde voor mijn employer brand?

Op basis van de scan krijgt u van ons een gedetailleerd rapport over de aanbevelingen alsook een uitwerking van deze aanbevelingen.

Indien u wenst kan alfa marktonderzoek ook verschillende versies van een recruitmentcampagne laten beoordelen. Zo kunt u varieren in teksten en/of beelden en uitzoeken welke combinatie optimaal is.