Alfa marktonderzoek is een markt- en opiniebureau gespecialiseerd in het uitvoeren van marktonderzoek op twee gebieden

1. Arbeidsmarkt

Onderzoek naar het bereiken en bewegen van sollicitantenDe tevredenheid van de interne medewerkersIntern en extern arbeidsmarktimago-onderzoekNaamsbekendheid van bedrijven als werkgever

2. Klantonderzoek (KTO)

Voor klantonderzoek heeft alfa marktonderzoek haar eigen conceptueel model ontwikkeld. Dit model verenigt de belangrijkste topics (klanttevredenheid, klantloyaliteit, waargenomen toegevoegde waarde en individuele klantwaarde). Bij klantonderzoeken hanteren wij onder andere volgende technieken: mystery shopping, online bevraging, focusgroepen en discussiepanels.

Onder de term klantonderzoek hoort ook het prospectonderzoek alsook imago-onderzoek. Online Reputation Management is hierbij van groeiend belang. Online Reputation Management refereert naar de online naamsbekendheid en het imago van een bedrijf op social media platformen, forums en in zoekmachines. Aangevuld met het websiteonderzoek, stelt ORM bedrijven in staat om hun online aanwezigheid beter vorm te geven.

Naast onze specialisaties biedt alfa marktonderzoek ook volgende type onderzoeken aan: offline naamsbekendheid en imago-onderzoek, prijsonderzoek, productie en/of verpakkingstesten, sponsoringsonderzoek, belevingsindicator bij evenementen, duurzaamheidsanalyses evenementen, ...

Onze werkwijze is gericht op het bieden van toegevoegde waarde. Onderzoek mét doorvertaling naar de praktijk. Niet enkel tabellen en percentages. Maar ook gerichte adviezen en verbeterplannen. Zelfs marketingcampagnes en het opstellen van de marketingstrategie. Duidelijke taal en duidelijkheid in de te volgen weg. Samen met u bewandelen wij die weg. Indien gewenst, zijn wij zelfs uw gids.

Alfa marktonderzoek staat voor een jong, dynamisch en ambitieus team. Wij staan in de startblokken, u kiest wanneer het startsein gegeven wordt!