alfa marktonderzoek
Om potentiële kandidaten te kunnen werven, is inzicht in uw doelgroep belangrijk. Net als dat bedrijven kennis van hun klanten en segmenten omzetten in effectievere marketingcampagnes. Zo kan kennis van uw doelgroep omgezet worden in een effectievere recruitmentstrategie..
Wat kan ik verwachten van een doelgroeponderzoek?
Het doelgroeponderzoek zorgt voor inzicht aangaande
- welke wervingskanalen in te zetten om uw doelgroep te vinden (= vinden van kandidaten)
- welke boodschap uw doelgroep zal overtuigen om te reageren (= binden van kandidaten)
Daarnaast kan alfa marktonderzoek - door haar marketingexpertise gecombineerd met kennis op het gebied van arbeidsmarktcommunicatie - deze doelgroepkennis omzetten in wervingsadviezen en -tools. Denk aan wervingsteksten, vacatureteksten, websiteteksten, grafische materiaal (foto, video), ...
Waarom doelgroeponderzoek via alfa marktonderzoek?
Uniek aan dit onderzoek is dat wij vertrekken vanuit het perspectief van de kandidaat - en dus niet de aanbieders van diverse wervingskanalen. Een onafhankelijk onderzoek dat u handvaten geeft om te beslissen welke kanalen u zal inzetten.
Mijn doelgroep vinden en binden via social media?
Stel dat het doelgroeponderzoek naar voren brengt dat uw doelgroep meer dan gemiddeld actief is op social media. Of stel dat u graag de mogelijkheden tot social media recruitment of online recruitment wil verkennen. Of zeggen de termen location based social media, qr codes, crowd sourcing u niets, maar wilt u wel verkennen of ze u als bedrijf en als werkgever kunnen helpen om uw doelen te behalen?
Dan is alfa marktonderzoek de ideale partner. Wij zijn zowel gespecialiseerd in de arbeidsmarktcommunicatie als online en social media. Wij kunnen u als bedrijf
- informeren over welke social media een match zijn met uw bedrijf en potentiele kandidaten?
- informeren over hoe op deze sociale media aanwezig te zijn. Rekening houdend met uw bedrijfscultuur en middelen.
- uw interne medewerkers opleiden zodoende u zelfvoorzienend bent aangaande social media management